עדכונים בעולם השיווק הדיגיטלי 31.5.20

מאז 2010 שגרת העבודה שלי כוללת זמן למידה. כולנו יודעים שעולם השיווק הדיגיטלי מתקדם ומתפתח, כדי להישאר מעודכן אני מקדיש כ-15% מזמן העבודה שלי ללמידה באמצעות בלוגים של חברות הדיגיטל, מאמרים, שאלות שעולות בקבוצות הוואטסאפ שלי, בקבוצות פייסבוק מקצועיות ובהרצאות ומפגשים.

תמשיכו להשקיע זמן למידה גם בעסק שלכם ובשיווק שלו, כך תקבלו תחושת שליטה על אינספור אפשרויות ואפיקי השיווק לעסק שלכם.

פייסבוק ראש בראש מול טיקטוק וזום

את זה שרשת טיק טוק הסינית סוחפת את הנוער אתם כבר יודעים, אבל הרבה מעבר לזה – היא סוחפת את עולם הבידור והאמנים, את ההורים שנוהים אחרי ילדיהם (ממש כמו שנהו אחרי הנוער לפייסבוק ואח"כ לאינסטגרם) ונראה שבשנה הקרובה הרשת המוזיקלית תיהפך להיות נחלת הכלל של כולנו.
בכל תקופה בה פייסבוק הרגישה מאויימת מאפליקציה כלשהי היא ניסתה לרכוש אותה (כדוגמת אינסטגרם ווואטסאפ) ואם היא לא הצליחה היא פיתחה את הטכנולוגיה בעצמה והטמיעה אותה בפלטפורמות שלה (כדוגמת סנאפצ'ט והסטוריז האינסטגרם).
גם הפעם פייסבוק מחליטה לפתח טכנולוגיה והנה צצה לה השבוע ברשת אפליקציית Collab במטרה ליצור שיתופי פעולה מוזיקליים בין יוצרים וחובבי מוזיקה.
בשלב זה האפליקציה תהיה זמינה למכשירי iOS בלבד וניתן להיכנס לרשימת המתנה (הגזמתם – עדיין לא בישראל).

בזירה נוספת פייסבוק מנסה באיחור סופר לא אופנתי לתת מענה לפופולריות הפסיכית שאפליקציית זום קבילה בתקופת הקורונה בכל העולם. לאחר שפתחה את אפליקציית המסנג'ר שלה לשיחות וידאו בקונספט Messenger Rooms, השלב הבא היה לפתוח את אפליקציית הוואטסאפ לשיחות וידאו שיכולות לכלול עד 8 משתתפים. שויין, לא מרגש.

טיק טוק עולה מדרגה ומשלמת לגולשים

לאורך השנים פנו אלי לא מעט לגבי איך לעשות כסף מיוטיוב, החברה שמאפשרת לקבל תשלום על מספר צפיות רב. מודל התשלומים אינו זר ברשתות החברתיות וגם פייסבוק ואינסטגרם החלו להפעיל מודל שכזה, עכשיו הזמן של טיק טוק לדרוך על היבלות של המתחרות שלה.
הפיילוט בשם "social commerce" יאפשר לפרסם מוצרים בתשלום כאשר חברת האופנה ליוויס (לנצח ייזכר דגם 501!) היא הראשונה להשתתף – וכמובן בהצלחה רבה.

אחריות משפטית בקבוצות פייסבוק וואטסאפ

אז כולם מסביבכם מדברים על קהילות, אתם חברים בכמה כאלו בפייסבוק ובוואטסאפ, אז למה שגם אתם לא תפתחו קהילה? רעיון מעולה!
לפני שאתם פותחים קהילה בפלטפורמה כזו או אחרת, אני ממליץ לקרוא וללמוד על ניהול קהילה ומה זה מצריך מכם. פה אמליץ לכם על הבלוג של גיל מרטנס המופלאה (גם בדיגיטל וגם במציאות!) שבו תוכלו ללמוד עם אינספור מאמרים על ניהול קהילות.
מעבר לניהול הקהילה ברמה המקצועית, חשוב שתכירו גם את הצד המשפטי. בשנים האחרונות בית המשפט בישראל מוציא פסיקות חדשות בהקשר של חבות משפטית של מנהלי קהילות (ושל החברים בה), לכן כדאי לקרוא ולהתייעץ עם עו"ד ולקבל את המידע המלא בהקשר זה, הנה מאמר מעודכן שנכתב על ידי עו"ד בן קרפל בנושא.

רשימות תפוצה בוואטסאפ – מה באמת מותר לכם לעשות?

עם התרחבות השימוש באפליקציה לשימוש עסקי, התרחבה התופעה של שליחת הודעות רבות לרשימות תפוצה.
וואטסאפ מגבילה את השימוש בכלי הזה, עבירה על נהלי השימוש מביאה לחסימה של חשבון הוואטסאפ – לרוב לצמיתות.
מזמין אתכם לקרוא את נהלי וואטסאפ לרשימות תפוצה.

פייסבוק שופס – זירה חדשה בעולם האיקומרס

כבר כמה שנים שפייסבוק רוצה להיכנס לעולם האיקומרס, מאז פתיחת החנויות בדפי פייסבוק ב-2015 דרך הצעדים האחרונים שלה לשילוב אפליקציות וואטסאפ ופייסבוק בהודו ופתיחת זירת האונליין החדשה.
בהכרזה של פייסבוק על פתיחת החנויות אנחנו מקבלים אישור על בשורה מהפכנית בעולם פלטפורמות האי קומרס – כל אחד יוכל להקים חנות וירטואלית ללא עלות, ללא עמלות, ממשק משותף ל-4 הפלטפורמות פייסבוק, מסנג’ר, אינסטגרם וואטסאפ. החנות תהיה עם יכולות מקוונות מתקדמות משל פלטפורמות מוכרות בעולם, יכולת ניהול ושליטה קלים לתפעול ועוד הבטחות רבות.

פה תמצאו הסבר מקיף של פייסבוק בנושא החנויות ופה תמצאו מדריך לפתיחת החנות – לא זמין כרגע לכולנו, ייפתח בהדרגה.

כיוון שלפייסבוק היסטוריה של הבטחות מנופחות ממציאות שהוגשמה, נחכה שהחנויות יפעלו באופן מעלה לפני שנסקר אותן בהתלהבות כה רבה.

לסיום – המלצת פודקאסט חמה

אני לא מחובבי הפודקאסטים, אולי בגלל שאני רוכב על אופנוע אז אין את הנאת הפקקים והאפשרות להאזין בקשב רב, אבל לפודקאסט הזה אני מוצא את זמן על המחשב ונהנה מכל רגע.
ביסמוט ויפרח – הפודקאסט שייתן לך אומץ מלא בפנינים ואופן ההגשה של הדר וכנרת שובה לב. בלי ספויילרים על מה שקורה שם – פשוט כנסו ותיהנו.

זו הזמנה לדלת פתוחה: אני נהנה להמציא את עצמי מחדש עם כל לקוח ונענה להרבה מאוד אתגרים חדשים לאורך השנים.

יש לכם אתגר, שאלה, קושי או דילמה חדשה עבורי? יש לכם סיפור מעניין או אנשים שנוכל לחבר?

יששש!!! תנסו אותי 🦸🏻‍♂️

הכי פשוט לפנות אלי בוואטסאפ או פשוט להתקשר.

מבטיח לסייע ככל שאוכל.

שיהיו לכולנו דרכים מוצלחות ומיטיבות.
שמי SuperFace

חכמת השיווק

שיווק דיגיטלי – רצף של רעיונות וגישות לנושא

מאחורי הגלימה

העולם האישי שלי

דברו איתי

בשביל זה הגעתם, לא?

לקוחות

מאחורי כל אחת ואחד מהלקוחות שלי ישנו סיפור

שירותי העל

כל הדרכים ללמוד, להתפתח ולעוף ביחד – שנתחיל?

אתגר השיווק לעסקים

עסקים רוצים שכולם יראו את הפרסום שלהם בכל מקום ויהפכו ללקוחות – זה באמת אפשרי?

דילוג לתוכן